Min träningsrutin

Jag har på senaste tiden, sedan jag blev hästlös, blivit väldigt intresserad av träning eftersom jag nu har ganska mycket tid över. Mitt mål är att träna typ 6 ggr i veckan men detta innefattar både rehab och annan träning vilket gör att det kanske inte är jätteintensivt ändå. Men en vanlig vecka kan se ut ungefär såhär:

Måndag: Rehab vilket innebär benträning och mycket knäkontroll-övningar. ca 1,5 h.

Tisdag: Styrkepass rygg + biceps.

Onsdag: Rehab

Torsdag: Styrkepass bröst + triceps

Fredag: Rehab

Lördag: Vila/promenad

Söndag: Cardio eller så går jag på ett gruppass på gymmet.

Så ungefär så kan det se ut! Dessutom tränar jag mage iaf minst varannan dag men ibland mer än så. Och som ni ser är jag mest intresserad av styrketräning för jag tycker helt enkelt att det är roligast. Benträningen får jag ju in på rehaben då jag lägger till några övningar där efter mitt vanliga schema, så behöver inte ha något mer benpass i veckan. Dock försöker jag få in mer och mer cardio eftersom det såklart också är viktigt men tycker det är så himla tråkigt, hehe. Dessutom kan/får jag inte löpträna än pga mina knän så cardion består oftast av crosstrainer/cykel/trappmaskin. Hur ser en vecka ut för er? Tränar ni eller inte och isåfall hur mycket och vad? Kul att veta! Ska absolut försöka göra mer ingående inlägg på hur ett träningspass kan se ut om ni vill.

Gillar

Kommentarer

IP: 82.99.3.229